ACREDITARE ERASMUS
Procedura selectie membrii echipei de proiect 2024-2025
Erasmus+ Acreditare, cod: 2022-1-RO01-KA120-SCH-000105973
Anul 1
Proiect Nr: 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130196
Acreditarea Erasmus reprezintă instrumentul prin care organizațiile și instituțiile pot participa într-un mod continuu în cadrul programului Erasmus+ 2021-2027, oferindu-le anual acces simplificat la finanțare în cadrul Acțiunii-cheie 1, proiecte de mobilitate.
Acordarea acreditării Erasmus confirmă faptul că organizația aplicantă este capabilă să implementeze un plan de dezvoltare strategică pe termen mediu sau lung. Pentru aceasta, organizația candidată elaboreaza un plan de punere în aplicare a unor activități de mobilitate de înaltă calitate, denumit Plan Erasmus, ca parte a unui efort organizațional mai amplu de a-și gândi strategic dezvoltarea.
Școala Gimnazială "Elena Doamna" a obținut Acreditarea Erasmus pentru perioada 2023-2027, și își propune pentru următorii ani școlari: Integrarea abordării STEM pentru creșterea motivației învățării, Implementarea și dezvoltarea unor comportamente responsabile față de mediu în comunitatea școlară și locală și Crearea unei mediu echitabil și incluziv pentru elevii cu nevoi speciale în educație prin crearea, dezvoltarea și implementarea unor metode și tehnici adaptate nevoilor lor.
Activități propuse spre derulare în primul an de implementare sunt:
- Participarea a 7 cadre didactice la cursuri de formare pentru incluziunea elevilor cu nevoie speciale și crearea unui comportament responsabil fata de mediu.
- Este propus primul flux de 8 elevi și 2 profesori însoțitori la o scoala din Grecia unde vor particopa la lectii si activitati care vizează cele 3 obiective propuse in Acreditare.
- 2 profesori în Job-Shadowing
Procedura de selecție a profesorilor pentru mobilitatea de formare
Rezultate selecție profesori Mobilitate de formare
Primul an de Acreditare Erasmus+, prima participare a cadrelor didactice la cursuri de formare prima, primii pași în atingerea obiectivelor pe care le avem drept țintă pentru cei 5 ani de acreditare.
Scopul proiectului Diversity and Inclusion in STEM &GREEN, Proiect Nr: 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130196 este să aducem schimbări semnificative în cultura organizațională a Școlii Gimnaziale „Elena Doamna” Tecuci, în raport cu Misiunea și Viziunea acesteia, îmbrățișând valorile europene. Acești primi pași reprezintă fundația pe care vom construi, atingându-ne obiectivele:
- Integrarea abordării STEM pentru creșterea motivației învățării
- Implementarea și dezvoltarea unor comportamente responsabile față de mediu în comunitatea școlară și locală
- Crearea unei mediu echitabil și incluziv pentru elevii cu nevoi speciale în educație prin crearea, dezvoltarea și implementarea unor metode și tehnici adaptate nevoilor lor.
Prima activitate de formare are loc în perioada 19-24 februarie 2024, la care participă 2 echipe de profesori: Lazăr Cristina Raluca, Lefter Adriana Silvica, Popa Carmen, Tatu Aurelia participa la cursul de formare ENVIROMENTAL EDUCATION. LEARNING AND ACTING FOR A BETTER FUTURE. În acest curs, participanții vor reflecta asupra rolului pe care educația îl joacă în conștientizarea și conservarea mediului, vor obține o înțelegere mai profundă a celor mai semnificative amenințări la adresa ecosistemelor noastre, vor învăța strategii pentru a preda respectul pentru mediu și vor explora modalități de a conecta programele școlare cu conservarea mediului.
Profesorii Mititelu Valerica, Curteanu Andreea Loredana si Fainarea Alina Iuliana participă la cursul “WE ARE ALL SPECIAL: INCLUSION AND SUPPORT FOR STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS IN AND OUT OF THE CLASSROOM” ,conceput pentru a oferi o înțelegere mai profundă a dinamicii clasei, a bunăstării elevilor, a succesului în învățare și a implicării familiei în școlile incluzive.
#acreditare #EDschool #sustainablegoals #Erasmus
Diseminare curs de formare
“WE ARE ALL SPECIAL: INCLUSION AND SUPPORT FOR STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS IN AND OUT OF THE CLASSROOM”
Primul flux cu stagii de formare din cadrul proiectul Diversity and Inclusion in STEM & GREEN, Proiect Nr: 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130196 s-a desfășurat în Florența la Europass Teacher Academy, prin două cursuri de formare.
Participanții la cursul “WE ARE ALL SPECIAL: INCLUSION AND SUPPORT FOR STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS IN AND OUT OF THE CLASSROOM”, Andreea Curteanu, Alina Făinărea și Valerica Mititelu au organizat vineri, 01.03.2024, o activitate de diseminare , cu ateliere de lucru pentru profesorii ciclului primar și gimnazial, ai Școlii Gimnaziale „Elena Doamna”- Tecuci.
Pornind de la ideea că în spatele fiecărei emoții negative se află o nevoie care așteaptă să fie împlinită, cursul a fost creat pentru a oferi o înțelegere mai profundă asupra dinamicii clasei, a importanței stării de bine a elevilor și a succesului în învățare atât pentru elevii cu nevoi speciale, dar și pentru ceilalți elevi. S-a punctat ideea că , atitudinea pe care cadrele didactice o au, poate preveni etichetarea, izolarea, discriminarea și bullying-ul asupra elevilor .
În prima parte a diseminării au fost prezentate strategii de lucru: Low Arousal Approach, Social Stories( Poveștile sociale), DEALING WITH CHALLENGING BEHAVIOURS, și anume Modelul PERMA ( Positive emotion Relationships Meaning Accomplishments), TEACCH APPROACH, Tehnica POMODORO- pentru managementul timpului, KUDo Strategy- focusare pe ceea ce vrem ca elevii să știe ( to Know), să înțeleagă ( to Understand), să facă ( to DO), VTS ( Visual Thinking Strategy)- folosită pentru formarea competențelor de exprimare, Jigsaw strategy, INDEX FOR INCLUSION, metoda cubului.De asemenea, pentru elevii de gimnaziu, a fost prezentată metoda Choice Board ( tabele cu teme la alegere) în funcție de stilul fiecăruia de învățare. Elevul are posibilitatea să aleagă anumite sarcini din tabel astfel incat sa cumuleze un anumit punctaj în funcție de necesitățile sale.Aceasta strategie poate fi utilizata la sfârșitul unui capitol/ unități de învățare.
Toate aceste strategii și metode educative favorizează incluziunea, flexibilitatea procesului instructiv-educativ și integrarea, specifică fiecărui elev în parte.
Cea de-a doua parte a fost dedicată lucrului pe ateliere. Primul atelier a constat în explicarea modului de realizare a unor povești sociale: scop, etape, utilizare. Cel de-al doilea atelier de lucru a vizat explicarea diferențierii sarcinilor de învățare a elevilor prin folosirea strategiei Choice board.
Profesorii au lucrat pe grupe, încercând să adapteze și să integreze strategiile prezentate la modul specificul claselor și elevilor.
În perioada următoare va fi realizată o colecție de povestiri sociale ( pentru învățământul primar, clasele pregătitoare – a II-a), iar pentru clase gimnaziale se va realiza o serie de fișe de lucru adaptate - Choice board, ca exemple de bune practici.
Totodată, profesorilor le-a fost prezentata și aplicația www.classroomscreen.com care este foarte eficienta mai ales la ciclul primar, avand integrate diverse functii( semaforul pentru a sublinia când e voie sa vorbim și când sa păstrăm liniștea, cronometru de sarcini, atentionare volum de voce din clasa, alegerea aleatorie a elevilor care sa răspundă, diverse imagini de fundal și multe altele).
Schimbarea se poate face doar prin voința și dorința tuturor celor implicați, cu toții avem nevoie de înțelegere și de sfaturi pentru gestionarea situațiilor la clasa. Diversitatea este o provocare și este minunată. Iar învățarea este un proces fără de sfârșit.
Diseminare curs de formare
ENVIRONMENTAL EDUCATION. LEARNING AND ACTING FOR A BETTER FUTURE
Profesorii participanți la cursul de formare ENVIRONMENTAL EDUCATION. LEARNING AND ACTING FOR A BETTER FUTURE desfasurat la Teacher Academy din Florența, Italia, Lazăr Cristina Raluca, Lefter Adriana Silvica, Popa Carmen și Tatu Aurelia au realizat un workshop de formare cu profesorii scolii pe problemele de mediu și schimbările climatice care capătă o importanță tot mai mare, atât la scară globală, cât și locală.
Prin prezentările, discuțiile și videoclipurile prezentate au fost evidențiate efectele încălzirii globale, ale poluării și lipsei de acțiune oamenilor.
Folosind aplicații online pentru identificarea amprentei de carbon, a amprentei de apa participanții au descoperit cat de mult afectează comportamentul oamenilor viata planetei.
A fost organizata o sesiune de lucru colaborativa în cadrul cărora participanții au putut proiecta activități practice menite să aibă un impact semnificativ și pozitiv în școala sau în comunitate cu privire la principalele probleme legate transport, energie, hrană, apă, deșeuri, clădiri, ecologie, dar oferind și principalele noțiuni despre biodiversitate, poluare, schimbă climatice și sustenabilitate. Rezultatul final al cursului și al workshopului de formare în cascada din scoala va fi un ghid de bune practici cu activități pentru Saptamana Verde și pentru activități menite sa dezvolte comportamente prietenoase cu mediul în rândul elevilor din ciclul primar și gimnazial.
Aceste cursuri de formare finanțate prin programul Erasmus+, sunt extrem de utile nu doar prin faptul că ele permit dobândirea unor noi competențe profesionale sau exersarea, respectiv îmbunătățirea unor competențe pe care profesorii le au, dar totodată ele lărgesc sfera profesională și personală a acestora prin faptul că ii plasează în contexte noi de învățare în care sunt nevoiți să comunice într-o altă limbă decât limba maternă, de a lucra în echipe cu colegi provenind din state europene cu culturi și mentalități diferite, de a negocia și a soluționa sarcinile de lucru distribuite de formator, altfel spus, de a ieși din starea de confort oferită de propria școală și comunitate.
#AcreditareErasmus #Erasmus #Ecoscoala #greenschool #TeacherAcademyTraining #elenadoamnatecuci #EDschool
Rezultatele finale realizate ale anului I de Acreditare in urma participarii profesorilor la cursurile de formare sunt 2 ghiduri publicate cu ISBN prin Biblioteca Nationala.
1. Ghid aplicativ de lucru pentru elevii cu nevoi speciale
2. Ghic cu activitati Saptamana Verde gimnaziu
Ambele carti pot fi consulate pe urmatoarele linkuri:
In cadrul Acreditarii Erasmus se realizeaza selectia a 8 elevi si 4 rezerve pentru mobilitatea din Atena in perioada 1-5 aprilie 2024 conform urmatorului calendar. Procedura de selectie si calendarul sunt atasate.
Procedura de selecție elevi - Atena
Rezultate selecție elevi Mobilitate de formare
Prima zi in cadrul fluxului II mixt de acreditare scolara 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130196 Diversity and Inclusion in STEM &GREEN, anul I la 21ST PRIMARY SCHOOL "LELA KARAGIANNI”Atena, Grecia cu un grup 9 elevi din clasele a V-a și a VI- a cu 2 profesori insotitori si 3 profesori in Job -Shadowing s-a desfasurat prin derularea ceremoniei emotionante de bun venit cu un moment artistic, vizitarea scolii, jocuri de cunoastere si socializare. Elevii au participat la workshopuri de impletit și tesut cu materiale reciclate, realizarea de sapun si jocuri sportive în timp ce profesorii au asistat la ore de limba engleza, teatru si au participat la discutii despre sistemul de invatamant grec cu echipa gazda. In a doua parte a zilei echipa a vizitat Acropola, Teatrul Dionis, Odeonul lui Herodes Atticus.
A doua zi in cadrul fluxului II mixt de acreditare scolara 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130196 Diversity and Inclusion in STEM &GREEN, anul I la 21ST PRIMARY SCHOOL "LELA KARAGIANNI”Atena, Grecia cu un grup 9 elevi din clasele a V-a și a VI- a cu 2 profesori insotitori si 3 profesori in Job -Shadowing a constat într-un workshop de nutritie sustenabilă, compost și asistente la ore.
Lucrând în echipe mixte elevii au realizat mancaruri gustoase in scoala gazda. Drumul de la reteta la produsul final a fost provocator și interesant, deoarece colaborarea foarte bună cu elevii din scoala greaca i-a ajutat să realizeze pizza, plăcinta traditionala cu branza, fursecuri cu fulgi de ovaz, tahini și miere și batoane proteice. Profesorii au participat la ore urmarind utilizarea metodologiei STEM, a aplicațiilor digitale, a tehnicilor de incluziune prin orele de arte si teatru.
In a doua parte a zilei grupul de elevi si profesori a vizitat portul Pireu, cel mai mare port grec și unul dintre cele mai mari porturi din Marea Mediterană și din Europa.
A treia zi in cadrul fluxului II mixt de acreditare scolara 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130196 Diversity and Inclusion in STEM &GREEN, anul I la 21ST PRIMARY SCHOOL "LELA KARAGIANNI”Atena, Grecia cu un grup 9 elevi cu 2 profesori insotitori si 3 profesori in Job -Shadowing a avut un program intens care a cuprins activitati digitale, de reutilizare creativa, participarea la un ceremonial de intampinare a primaverii și asistente la ore.Impartiti in echipe mixte, elevii folosind Scratch, au programat robotul Edison să faca o calatorie prin tarile Europei.
Ziua a continuat intr- un mod festiv, fiind o zi de celebrare a primaverii, elevii scolilor din carier au pregatit randunele cu care au defilat si au cantat pe strazi, transmitand la final mesaje care indică incluziunea, aspect care caracterizează viziunea și acțiunile scolilor implicate!
Profesorii au asistat la ore speciale de integrare pentru elevii cu deficiente de invatare, la activitati de programare cu Scratch și la activitati la care s-au folosit ca materiale 6 briks de la Lego Education cu rolul de a dezvolta abilitățile senzoriale, cognitive, motorii, sociale și emoționale la elevii din ciclul primar.
A patra zi in cadrul fluxului II mixt de acreditare scolara 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130196 Diversity and Inclusion in STEM &GREEN, anul I la 21ST PRIMARY SCHOOL "LELA KARAGIANNI”Atena, Grecia cu un grup 9 elevi cu 2 profesori insotitori si 3 profesori in Job -Shadowing a adus mai aproape lumea minunata a disciplinelor STEM. Alaturi de elevii scolii am participat în cadrul Hellenic Cosmos Cultural Center la multiple experiente care sa le explice elevilor cum se formează un tsunami sau valurile, producerea sunetelor muzicale cu ajutorul laserului, efectul oglinzilor, formarea ciclonului in aer și în apa.Spectaculoase au fost experimentele cu azot lichid și efectele asupra unei frunze, a unui balon fără aer, cu aer, cu apa rece, cu apa calda.
Cea de- a cincea și ultima zi in cadrul fluxului II mixt de acreditare scolara 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130196 Diversity and Inclusion in STEM &GREEN, anul I la 21ST PRIMARY SCHOOL "LELA KARAGIANNI”Atena, Grecia cu un grup 9 elevi cu 2 profesori insotitori si 3 profesori in Job -Shadowing a debutat cu o activitate de identificare a plantelor aromatice, după miros, precum busuioc, oregano, menta, cimbru. Aceste plante au fost crescute de către elevi în sera scolii și astazi, în echipe mixte, au fost plantate în jardinierele din cauciuc din curtea școlii. Profesorii au participat la o lecție din cadrul unui proiect eTwinning despre Jocurile Olimpice- sporturi și valori.
În mod colaborativ elevii au realizat sacoșe de bumbac scrise cu numele ambelor scoli și cu mesaje de protejare a Pământului. Echipa din Romania a primit în dar cutii și sticle pentru pachetul de scoala, pentru a indemna la reducerea utilizării ambalajelor de plastic.Evaluarea mobilitatii a fost realizata printr- un joc interactiv în Kahoot la care a participat echipa din România si elevii din clasele a V- a și a VI- a din scoala gazda.
Momente pline de emoție au fost oferite de elevii și profesorii școlii acompaniați de o orchestra locala cu cantece, dansuri tradiționale în care am fost și noi implicați.
A fost o săptămână plina de activități practice de sustenabilitate, de incurajare a comportamentului de protejarea a mediului privind reciclarea, reutilizarea, reducere a consumului.
O scoala care găzduiește 20 de naționalități diferite este un exemplu de incluziune, toleranta și acceptare, de aceea am avut foarte multe de învățat prin arta, teatru, jocuri și activități specifice.
Multumim mult echipei din Grecia pentru ospitalitate, pentru tot efortul organizarii activităților pentru elevi și cele din Job Shadowing, pentru bunele practici împărtășite cu noi!
Diseminare in presa locala a mobilitatii elevilor si a activitatii de de Job Shadowing
Ziarul Tecucean - presa locala
Rezultatele Acreditării Erasmus 2023-2024 au fost diseminare in cadrul Cercului Metodic a Managerilor Școlari din zona Tecuci cu participarea Membrilor Inspectoratului Școlar Judetean Galati cu tema Dezvoltarea mecanismelor instituționale ale unităților școlare din perspectiva managementului de proiect - o metodă de eficientizare a activităţii instituţiei şcolare
Pliant cerc Manageri Scolari - Acreditare Erasmus+
Participarea la cursurile de formare, Activitatea de Job Shadowing, Mobilitatea elevilor si rezultatele proiectului 2023-2024 au fost diseminate in cadrul Cercului Metodic al Responsabililor de Proiecte Europene.