Scoala Gimnaziala "Elena Doamna" Tecuci

Activitati Erasmus+ 2016-2019


Sumar de activităţi Noiembrie - Decembrie 2018

Anul 2018, Anul Patrimoniului Cultural European, a însemnat și pentru elevii Scolii Gimnaziale Elen Doamna, Tecuci, un an al cunoașterii valorilor naționale și a patrimoniului cultural. În activități desfășurate încă din luna octombrie, elevii au început să descopere care sunt elementele patrimoniului cultural românesc, care poate fi împărțit în patru mari categorii: monumente istorice, mâncare tradițională, cântece și dansuri și obiceiuri și tradiții. Pentru colectarea informațiilor elevii au lucrat pe grupe, au căutat informații pe internet în sala de clasă sau acasă cu familia. Au fost selectate imagini reprezentative fiecărei categorii și au fost realizate postere. Toate lucrările au fost prezentate în data de 29 noiembrie în cadrul videoconferinte alături de partenerii din proiectul Erasmus, unde fiecare țară a prezentat informațiile cele mai importante.

Monumentele remarcabile din Romania care au fost incluse și în patrimoniul UNESCO sunt mănăstirile din Bucovina, Maramureș, castelele din centrul țării care atrag nenumărați vizitatori și vechile clădiri din Bucureștiului. Elevii au realizat si o machetă unde au localizat monumentele deosebite ale țării noastre.

Mâncarea tradițională este o mare mândrie a poporului român, recunoscut pentru ospitalitate. Elevii, sfătuiți de părinți au ales cele mai gustoase mâncăruri mămăligă cu brânză, tochitură, sarmale, mici cu muștar, șuncă cu ceapă si deserturi precum poale-n brâu, gogoși, nuci, papanași, pe care le-au și adus pentru degustare în cadrul activității. Aromele dulci ne-au răsfățat la finalul activității.

Cântecele și dansurile românilor, unice prin farmecul lor au fost scoase în evidență de elevi, care au descris,,doina" ca fiind cel mai frumos cântec, profund și pătrunzător, alături de dansurile noastre ,,hora", ,,sârba" atât de iubite de români. Si băieții noștri, iubitori de tradiții populare, au învățat dansul ,,Călușarii" care este singurul dans românesc din patrimoniul UNESCO. Cu pasiune și plăcere au prezentat dansul mândru, românesc.

Unici prin tradiții și obiceiuri, puii de români au realizat pe parcursul lunii noiembrie sporul casei cu orez tricolor, pictură pe vase de lut, folosind elemente specifice picturilor românești, au realizat brățări cu motive tradiționale, toate, pentru a păstra vie iubirea de tradiții. Copiii au completat posterul cu obiceiul țesutului, torsului, olăritului, împletitului, croșetatul, cusutul în punct românesc alături de obiceiurile noastre legate de sărbătorile religioase.

A fost o aventură lungă de cunoaștere aceea ce neamul românesc are mai frumos, unic și deosebit, frumosul care ne dorim să nu dispară ci să-l transmitem din neam în neam.

În luna decembrie in perioada 4-10, in școala noastră, alături de cele 6 din proiect, elevii au participat la activitatea HOUR OF CODE 2018, unde elevii au descoperit primii pași spre programare folosind site-ul code.org. Dovezile activităților fiind încărcate pe platforma eTwinning si pe site-ul scolii.

Crăciunul a fost sărbătorit de către țările din proiect printr-un schimb de felicitări realizate prin diverse tehnici dar si un schimb de postere cu teme ORAȘUL MEU, prin care au făcut cunoscut partenerilor aspecte interesante din locul nostru natal


Sumar de activităţi Septembrie - Octombrie 2018

Școala Gimnazială Elena Doamna a fost gazda celei de-a V- a mobilități din proiect în perioada 23-27 septembrie 2018, pentru organizarea activităților care se vor derula în anul școlar 2018-2019, obiectivul celui de-al treilea an fiind construirea unui oraș verde.

Delegația celor 6 țări a fost alcătuită din 15 persoane, profesori învățământ primar sau specialități, care pe parcursul întâlnirii au luat cunoștință cu aspecte ale învățământului românesc, ale curriculum-ului pentru învățământ primar, ale culturii și tradițiilor zonei prin interacțiunea directă cu elevii și profesorii.

Fiind în an centenar, cadrele didactice implicate în proiect au decis să le prezinte musafirilor partea tradițională a școlii și culturii românești, delegația fiind primită în școală cu tradiționala pâine și sare, profesorii și elevii fiind îmbrăcați în port național. Vizita în clase a fost o amplă incursiune în tradițiile românești, fiecare clasă pregătindu-le invitaților surprize cat mai variate, toate având legătură cu tradițiile românești: pictură pe linguri, cusături, decorarea portului național folosind tehnici diferite, pictură pe vase de lut sau felii de lemn, o impresionantă șezătoare cu cântece și dansuri și un atelier de olărit la care toți invitații au participat cu mare încântare. La finalul evenimentului toți cei prezenți s-au bucurat de o masă numai cu bucate tradiționale, pregătiră de părinți și profesori.

Un alt eveniment de o mare importanță a avut loc în data de 26 septembrie 2018, când s-a sărbătorit Ziua Europeană a Limbilor, alături de delegația din cele 6 țări și de invitați din partea Inspectoratului Județean Galați, Casei Corpului Didactic, Consiliului Local Tecuci, directori ai școlilor tecucene și responsabili pentru proiecte și programe europene.

Programul activității a cuprins o scenetă în limba engleză, realizată după textul "Aventura lui WEAF în jurul lumii" (WaterEarthAirFire- mascota proiectului, o creatură care reprezintă cele patru elemente și 4 simboluri ale proiectulu-, delfin, broască țestoasă, fluture și dragon) poveste realizată prin colaborarea celor 7 țări implicate, fiecare câte un capitol, fiind produsul final al anului 2016-2017. Costumele, decorul și mai ales implicarea copiilor a uimit auditoriul.

Spectacolul a continuat cu intonarea de cântece în limbile țărilor partenere, aceștia intonând alături de copii. Atmosfera plină de emoție și entuziasm, plăcerea de a petrece împreună această zi, care a avut rolul de a celebra diversitatea lingvistica, învățarea limbilor străine pe tot parcursul vieții, atragerea atenției publicului asupra importanței învățării limbilor străine și sensibilizarea cu privire la existența și valoarea tuturor limbilor vorbite în Europa, încurajând învățarea lor.

Timpul petrecut în școală a fost alocat și sesiunilor de lucru, care vizează atingerea obiectivelor propuse pentru cel de-al treilea an, construirea unui oraș verde, investigarea beneficiilor și dezastrelor din natură produse de intervenția omului folosind noua metodologie STEM. În realizarea orașului verde, oraș alcătuit din 7 cartiere, numărul țărilor din proiect, echipa de proiect a fost susținută și ajutată de un arhitect, care a pus în aplicare ideile profesorilor,de a folosi abordarea tradițională cât și cea modernă - reciclarea deșeurilor, reutilizarea unor obiecte, utilizarea pieselor lego și a celor realizate folosind imprimanta 3D.

În data de 26 septembrie, delegația proiectului a participat la o scurtă întâlnire cu Primarul Municipiului Tecuci, în cadrul căreia a fost evidențiată importanța desfășurării proiectelor cu finanțare europeană și beneficiile asupra elevilor și a dezvoltării învățământului românesc.


Sumar de activităţi Ianuarie - Februarie 2018

În perioada Ianuarie - februarie 2018 elevii claselor primare au inceput studiul dezastrelor naturale folosind Metodologia STEM, dezastre provocate de cele patru elemente: pământ, apă, aer, foc.

Educația STEM este un acronim care vine de la cuvintele englezeşti Science, Technology, Engineering şi Mathematics, care se traduc prin Ştiinţă, Tehnologie, Inginerie şi Matematică. Astfel, STEM include un curriculum bazat pe ideea de educare a elevilor cu ajutorul a patru discipline diferite. Educația STEM (științe, tehnologie, inginerie, matematică) este o prioritate a învățământului internațional actual și include un curriculum bazat pe ideea de educare a elevilor cu ajutorul a patru discipline diferite. Disciplinele STEM sunt predate integrat, interdisciplinar, bazându-se pe legătura cu realitatea și pe experiența copiilor. De asemenea, una din căile cele mai eficiente de a preda aceste discipline este învățarea bazată pe proiect. În ciclul primar - educația se concentrează pe cursuri de introducere in modelul STEM, gradul de conștientizare a domeniului STEM si ocupații. Acest prim pas asigura o structura de baza pentru procesul de învățare axat pe rezolvarea problemelor prin aplicarea soluțiilor din viața reala.

Orientându-se în funcție de nivelul de vârstă al elevilor, curriculum, posibilitatea de a integra în curriculum activitățile din proiect, cadrele didactice din învățământul primar au abordat creativ, inovativ și activ dezastrele naturale produse de cele patru elemente la noi în țară și nu numai.

Elevii claselor pregătitoare A,B au aflat multe informații despre avalanșă: ce reprezintă, cum se produce, unde se produce, care sunt factorii care determină producerea și cum se pot feri oamenii de aceste dezastre. Au analizat fulgii de zăpadă,au desenat fulgi simetrici, au identificat circuitul apei în natură și au citit Povestea picăturii de apă și chiar în curtea școlii au construit un mic ,,munte" de zăpadă și au produs o avalanșă apoi și în clasă au realizat o machetă folosind materiale diverse.

Elevii clasei Pregătitoare C au investigat Incendiile de pădure, unde apar, care sunt cauzele, când pot apărea, în ce zone se propagă mai ușor: pădure de conifere, foioase sau amestec simulând acestea folosind machete. Au identificat cine pot stinge incendiile - pompierii - au construit o machetă cu pompieri, mașini de pompieri și elicoptere. Vizita la Stația de Pompieri Tecuci i-a încântat pe micii elevii care au participat la simulări de stingere a unor incendii, au explorat aparatura și au purtat discuții.

Elevii claselor I au investigat cutremurele de pământ plecând de la structura pământului în desene, modelaj, au căutat informații în enciclopedii și cărți dar și pe tablete sau în laboratorul de informatică pentru a afla ce sunt și cum se produc cutremurele. Elevii au folosit în investigația lor, soluții cu gelatină, slime, bezele pentru construcții și au construit seismografe pentru a înregistra mișcările pământului.

Elevii claselor a II A și B au căutat informații despre secetă, ce este, când se poate produce, în ce zone din țară apare seceta și pentru a înțelege și mai bine au realizat experimente în laboratorul din școală. Vizita la Stația de Meteorologie le-a adus copiilor informații despre modul în care se stabilește când se poate declara o perioadă de secetă analizând nivelul de precipitații și temperaturi. Elevii au construit machete pentru un sol afectat de secetă dar au găsit și măsuri pentru combaterea ei prin sisteme de irigații.

Elevii clasei a II- a C au învățat despre eroziunea plajelor, ce reprezintă eroziunea, care sunt cauzele, care sunt consecințele unui astfel de fenomen căutând informații pe calculator și tablete. Au simulat forța valurilor, au construit valuri din sârmă plusată si machete.

Elevii din clasa a III- a A au aflat multe informații despre inundații, dezastru natural care a afectat orașul Tecuci în trecut sau anual mai multe zone din țară. Elevii au căutat informații în laboratorul de informatică și au întocmit cărticele, au vizionat filme pe această temă. în laboratorul de chimie au realizat experimente pentru inundații, au identificat efectul distrugător al apelor.

Elevii din clasa III B au aflat informații despre vulcani, chiar dacă nu există vulcani activi în România, elevii au aflat despre lanțul munților vulcanici inactivi . Elevii au analizat și comparat puterea vulcanilor realizând grafice, au vizionat filme și documentare, au căutat informații și au strâns informațiile în mici cărticele. Au folosit aplicația Quiver vision( Augmented Reallity) pentru a înțelege cum erupe un vulcan. Au construit machete și au experimentat erupția vulcanică.

Elevii din clasa a III- a C au învățat despre vânturile calde, reci, vânturile locale - crivățul. Au căutat informații despre vânturi, au aflat despre mișcările aerului făcând experimente cu lumânarea aprinsă, spirale de hârtie, dar au și construit clopoței de vânt pentru identificarea mișcării aerului.

Elevii clasei a IV A au investigat un fenomen mai rar din România - tornada, apărut în ultimii ani datorită schimbărilor climatice și consecințelor încălzirii globale. Elevii au citit despre modul de producere a tornadei, cauze, efecte, consecințe, au construit machete pentru tornade și au realizat experimentul tornada din borcan.

Elevii clasei a IV B au analizat alunecările de teren, care au loc în județul nostru sau în județele alăturate. Ei au căutat informații pe internet, au realizat prezentări și postere pe această temă, au construit machete pentru a simula alunecările de teren pe: teren împădurit, parțial împădurit, defrișat. Alunecările de teren au loc sub acțiunea precipitațiilor, așa că elevii folosind cantități identice de apă au analizat cum a reacționat fiecare tip de machetă sub acțiunea apei.

începând din luna februarie elevii din ciclul primar au dat startul activității Erasmus Garden - au semănat în interior semințele primite din țările partenere din proiect, După ce elevii au analizat semințele, le-au semănat, au înregistrat perioada de germinare, creștere și dezvoltare folosind grile specifice, urmând ca atunci când temperatura va permite să le plantăm în curtea școlii pentru a analiza modul de adaptare a plantelor la temperatura și factorii de mediu din România.


Sumar de activitate Decembrie 2017

În perioada 4-10 decembrie 2017 elevii Școlii Gimnaziale ,,Elena Doamna" au fost implicați în activitatea ,,Săptămâna Educației în Lumea Computerelor" activitate derulată și de partenerii de proiect Erasmus, evenimentele fiind înscrise pe harta lumii pe site-ul Hour of Code. Din școală au participat 230 elevi care au primit diplome pentru finalizarea jocurilor de programare, fiind premiați în data de 11 decembrie.

În perioada 1-10 decembrie elevii au confecționat felicitări pentru partenerii de proiect pe care le-au scris în limbile proiectului și care au fost trimise prin poștă . S-a realizat un colaj video cu tradiții de Crăciun din România, selecția fiind realizată din serbările elevilor din școală, încărcat pe site-ul proiectului, pentru a face cunoscute tradițiile și obiceiurile noastre partenerilor europeni.


Sumar de activitate Noiembrie 2017

Cadrele didactice și elevii participanți la mobilitate au diseminat profesorilor și elevilor experiența mobilității alături de elevi, în cadrul ședințelor CP și a ședințelor cu părinții pe site-ul proiectului și articole în presa locală.

Profesorii au prezentat elevilor activitățile derulate de partenerii de proiect în școlile europene, au aplicat la clasă jocuri și fișe de lucru încărcate pe site-ul proiectului.

În perioada 20-23 noiembrie a avut loc a treia întâlnire transnațională, la Ecole Primaire Publique din localitatea Frontenac - Franța.

Delegațiile din cele șase țări Spania, Italia, Croația, Grecia, Polonia și România, reprezentată de prof. Lefter Adriana coordonator proiect și prof. Arghire Oana, au fost primite cu multă căldură și bucurie de întreg colectivul de cadre, de copii, părinți și autoritățile locale. Fiind o localitate din mediul rural, acest proiect a fost o oportunitate de a cunoaște aspectele reale ale educației - o școală cu multe structuri, cu un sistem educațional diferit de sistemul educațional din țara noastră, în care cadrele didactice din învățământul primar sunt specializate pentru a preda la un singur nivel de vârstă, cu un program diferit, elevii fiind la școală în intervalul orar 8: 30 - 16:30.

Pe lângă vizitele la clase, profesorii au asistat la ore susținute de profesorii francezi, au susținut și ei secvențe de lecții cu elevii folosind imagini, cântece și diferite obiecte.

Momente deosebite au fost reprezentate de întâlnirile cu autoritățile locale și cele cu părinții elevilor care s-au implicat mult în organizarea și buna desfășurare a proiectului de la începutul derulării acestuia.

În cadrul întâlnirii au fost fixate obiectivele pentru cel de-al doilea an de proiect care cuprind investigarea celor patru elemente după metodologia STEM și realizarea Grădinii Europene folosind semințe din cele șapte țări pentru a identifica modul de creștere al plantelor în funcție de condițiile de mediu.

STEM, o modalitate de investigare care pornește de la realitate folosind disciplinele științe, tehnologie, inginerie și matematică într-o abordare transcurriculară, oferă copiilor o mai bună cunoaștere și înțelegere a oricărui fenomen.

Metodologia STEM este o abordare nouă în învățământul românesc menită a dezvolta copiilor capacitatea de investigare științifică, de învățarea activă și implicarea directă în cercetarea și apoi formularea concluziilor.

În cadrul proiectului, în perioada decembrie - februarie, elevii vor investiga folosind metodologia STEM dezastrele produse de cele patru elemente apoi, din martie până în mai, beneficiile acestora. Produsul final va fi un ghid de proiecte STEM în limba engleză și limbile proiectului.


Sumar de activitate Octombrie 2017

În perioada 12 septembrie - 6 octombrie elevii Școlii Gimnaziale ,,Elena Doamna" Tecuci am fost implicați în ample activități desfășurate pe baza cărții ,,Povestea pescărușei și a motanului care a învățat-o să zboare" în funcție de nivelul de vârstă și aspectele importante din text în mod transdisciplinar.

O mare varietate de activități a fost desfășurată în școală de la elevii de clasă pregătitoare până la cei de clasa a IV-a.

Elevii de clasa Pregătitoare coordonați de prof. Lefter Adriana, Arghire Oana și Diaconu Gina au vizionat filmul și au fost ajutați să înțeleagă conținutul prin explicații și activități complementare, au identificat personajele principale, au realizat desene și colaje pentru momentele semnificative din text și au participat la jocuri de rol folosind marionete pentru pescărușa, Zorbas, băiat și șoarecele.

Elevii clasei I coordonați de prof Mititelu Valerica, Bîra Ilinca și Cărăuș Tanța au descoperit textul vizionând filmul sau lecturându-l în clasă ajutați de către cadrele didactice sau de membrii familiei. Pe baza celor descoperite în text elevii au dovedit înțelegerea textului printr-o varietate de exerciții: aranjarea cronologică a evenimentelor, realizarea corespondenței imagine - text, au completat rebusuri, au colorat după cod, au completat labirinturi, au rezolvat fișe cu conținut matematic dar au completat toate aceste informații cu activității practice unde au realizat personajele din TANGRAM, au realizat colaje pentru personajele principale și desene cu conținut ecologic - aspectul cel mai important din text, au învățat cântecul ,,Motanul Zorbas". În complementaritate cu activitățile prezentate anterior elevii au realizat sandwich-uri în forma personajelor principale, pentru a promova o alimentație sănătoasă.

Elevii clasei a II- a coordonați de prof Cocolici Anișoara, Bratu Gabriela și Popoiu Emilia au lecturat textul în clasă, au investigat textul folosind metode cât mai variate de gândire critică și creative cum ar fi: cadrane, jurnalul cu dublă intrare, diagrama Venn, organizatori grafici, fișa autorului, explozia stelară, labirinturi, fișe matematice,hexagonul, copacul ideilor și au realizat benzi desenate după fiecare capitol din text, au identificat cuvintele cheie, valorile umane care se desprind din text, au caracterizat personajele, au identificat momentele poveștii si mesajul lecturii. Textul a reprezentat suport de lucru și în cadrul orelor de științe unde elevii au identificat informații despre viețuitoarele care apr în text și mediul de viață, au identificat aspectele ecologice și factorii care determină poluarea mediului.

Profesorii Marcu Chirilă Tincuța, Crăciun Gabriela și Bădăluță Anișoara, Tilă Maria și Gîță Ionica au coordonat elevii claselor a III- ași a IV- a în investigarea textului folosind metode de gândire critică și de stimulare a creativității și exprimării corecte folosind cadrane, schelet de recenzie, cheia succesului, harta textului. Au lucrat individual sau pe grupe, au identificat un alt final, au realizat exerciții de scriere creativă pe baza unor aspecte din text,au compus și rezolvat probleme matematice pornind de la personajele și momentele textului, au identificat viețuitoarele și mediile de viață, au marcat pe hartă traseul zborului pescărușilor, diagrama Venn cu asemănări/deosebiri între Afortunada și Zorbas, au identificat curiozități despre personaje, au creat reguli de protecție a mediului conta poluării.

Toate produsele finale realizate de elevii din clasele P - IV au fost incluse într-un bigbook format A3, care a fost prezentat în cadrul Mobilității cu activități de predare - învățare desfășurată în perioada 9-13 octombrie la III Circollo Didattico ,,Luigi Pirandello" Bagheria, Italia.

În urma aplicării procedurilor de selecţie din şcoala noastră, participanţii la întâlnire au fost elevii:Vizitiu Ana Maria, Dumitru Adriana şi Lefter Iustin, alături de două cadre didactice, Lefter Adriana şi Gîţă Ionica.

Inedit la această mobilitate a fost faptul că elevii au fost găzduiţi de familiile din Bagheria, unde au luat contact direct cu stilul de viaţă, cultură şi tradiţii.

Emoţiile ne-au cuprins încă din prima zi, fiind primiţi cu aplauze de oficialităţi, părinţi şi elevi în sala de spectacole a localităţii Bagheria.

Gazde bune, primitoare şi talentate, cadrele didactice au îndrumat elevii cu vârste cuprinse între 3 şi 11 ani, în realizarea unui amplu spectacol, plin de culoare şi energie, având la bază cele 4 elemente: pamânt, apă, aer, foc.

Activităţile în săptămâna 9-13 octombrie s-au derulat conform programului şi au cuprins:

• Atelier de confecţionare a obiectelor din materiale reciclabile;

• Atelier ,,Hour of code";

• Atelier de pictură ,,Copacul Erasmus";

• Atelier utilizare T.I.C.- creare film în Animoto;

• ,,Cooking Workshops" - dulciuri specifice zonei;

• Plantarea unui măslin ca simbol al prieteniei şi cooperării Erasmus folosind pământ din cele 7 ţări;

• Vizită la Marsala - zona de exploatare a sării din mare şi insula Mothia;

• Participarea la un concert intitulat ,,Scrisori pe note" la Palazzo Butera;

• Împlinirea celor 30 ani de Erasmus a fost un nou motiv de sărbătoare

Vineri, 13 octombrie, la ora locală a Bagheriei 10.00, toţi elevii, alături de colegi din şcolile proprii s-au întâlnit în videoconferinţă şi au participat la un flash-mob. Implicarea comunităţii a fost simţită pe tot parcursul vizitei, reprezentanţi ai Consiliului local participând la majoritatea activităţilor.

Părinţii, care au fost alături de cadrele didactice şi elevi, au oferit surprize dulci în ultima zi a întâlnirii: torturi cu însemnele ţărilor din proiect şi Erasmus 30 de ani.


Sumar de activitate Septembrie 2017

Cel de-al doilean an în care proiectul Erasmus ,,Energy for life" se desfășoară în Școala Gimnazială ,,Elena Doamna" Tecuci, jud. Galați a început prin prezentarea în cadrul ședințelor cu părinții și în cadrul Consiliului Profesoral din școală a rezultatelor obținute în anul școlar 2016-2017 și a planului de activități pentru anul 2017- 2018.

Prima activitate a avut loc în data de 26 septembrie 2017 cu ocazia sărbătoririi Zilei Europene a limbilor, când elevii și cadrele didactice au desfășurat o serie de activități corespunzătoare vârstei elevilor pentru a conștintiza diversitatea limbilor în țările europene, importanța cunoașterii a câtor mai multi limbi străine, meserii în care oamenii se folosesc de limbi străine și activități de învățare de cuvinte și expresii după cum urmează:

Clasele Pregătitoare coordonate de prof Lefter Adriana, Arghire Oana, și Diaconu Gina au învățat cu copiii formule de salut în limbile europene și cantece Frere Jacques, Are you sleeping? și jocul Bingo folosind cuvintele simbol ale proiectului.

Elevii claselor I coordonați de prof Mititelu Valerica si Bîra Ilinca au desfășurat cu elevii o varietate de activități printre care învățarea cuvintelor cheie: pământ, apă, aer, foc și simbolurile proiectului: broască țestoasă, delfin, fluture, dragon în limbile proiectului și învățarea cântecelor ,,Se sei felice e lo sai batti le mani" și cântecul ,,Farfallina bella e bianca" și respectiv au confecționat stegulețe pentru țările implicate în proiect, au învățat cântecul ,,Hello, how are you?" și un poster cu tema ,,European day of Languages" ca activitate de grup.

Prof Cocolici Anișoara, Popoiu Emilia și Bratu Gabriela au coordonat elevii claselor a II- a în descoperirea rolului și importanței folosirii limbilor străine, au desfășurat jocuri pentru a asimila mai ușor cuvintele și expresiile, dar au și învățat proverbe în limba franceză și cântecul Frere Jackques și au descoperit frumusețile Franței prezentând obiective turistice, tradiții și obiceiuri, simboluri, scriitori.

Elevii claselor a III- a coordonați de prof Marcu Chirilă Tincuța, Crăciun Gabriela și Bădăluță Anișoara au dovedit multă implicare și creativitate în activitățile derulate cu ocazie realizând postere pentru Ziua Europeană a Limbilor sau pentru țările Europei, au prezentat mini-spectacole cu recitare de poezii și interpretare de cântece în limba engleză, au învățat saluturile, cuvinte și expresii, au confecționat papioane în culorile steagurilor țărilor partenere și stegulețe.

Elevii claselor a IV-a coordonați de prof Gîță Ionica și Tilă Maria și-au ales câte o țară parteneră din proiect și au desfășurat activități în această zi. Ei au identificat țările pe harta Europei , capitalele, principalele orașe, atracțiile turistice, simbolurile țărilor, scriitori și au realizat postere folosind informațiile și imaginile alese de elevi dar au și interpretat cântecul spaniol ,,Veo Veo" și cântecul grecesc ,,Maria me ta kitrina"

Activitatea comună s-a desfășurat în curtea școlii în data de 26 septembrie, ora 11 unde 420de elevi din ciclul primar au participat la un flashmob - dance realizat alături de partenerii de proiect prin videoconferință pe cântecul ,,Wavin flag", executând aceleași mișcări pe același cântec. Activitatea a fost impresionantă prin amploare, dar și emoționantă fiind alături de partenerii noștri în mod virtual.


Activităţi conexe cu proiectul

Ziua zonelor umede

în data de 2 februarie 2017 elevii clasei a II-a A, coordonaţi de prof. Marcu Chirilă Tincuţa au desfăşurat activitatea cu această temă. Elevii împărţiţi pe grupe au realizat yizionat un PPT despre Delta Dunării, au realizat postere cu mesaje de protejare a zonelor umede şi de promovare a Deltei Dunării, Rezervaţie a Biosferei.

Ziua Europei

în data de 9 mai elevii claselor Pregătitoare C,I C, IV C, coordonaţi de prof Bîra Ilinca, prof Bratu Gabriela, prof. Diaconu Gina celebrat Ziua Europei prin implicarea în variate activităţi

• Vizionarea unui ppt care a realizat iniţierea copiilor în cunoaşterea unor elemente specifice U.E.; cunoaşterea însemnelor U.E.;

• Intocmirea unor fise cu informatii despre tarile membre UE, punând accent pe cele 6 ţări partenere în proiectul Erasmus+- E4L;

• Călătoriile lui Weaf în Europa -realizarea unui traseu pe harta Europei pentru pe cele 6 ţări partenere în proiectul Erasmus+- E4L;

• Salutul în alte limbi: Engleză good morning/ good evening, Franceză bonjour /bonsoir, Spaniolă buenos dias /buenas noches, Italiană buon giorno /buonasera, Poloneză dzień dobry /dobry wieczor, Greacă: Kalimera/ kalispera

• ,,Fantezie şi indemânare"- confecţionare de drapele, postere

Ziua Meteorologiei

Deoarece a devenit o tradiţie ca aniversarea anuală a Zilei Mondiale a Meteorologiei să se concentreze pe o temă anume, cea de-a 67-a sesiune a Consiliului Executiv al Organizaţiei Meteorologice Mondiale a stabilit ca tema anului 2017 să fie ,,Sa intelegem norii". Pe data de 23 martie Ziua Mondială a Meteorologiei a fost celebrată şi de elevii şcolii noastre.

Activitatea elevilor:

S-a explicat copiilor că - ,,înţelegerea norilor este esenţială în prognoza vremii, în modelarea impactului schimbărilor climatice şi în evaluarea disponibilităţii resurselor de apă. De-a lungul secolelor, puţine fenomene meteorologice au inspirat în aceeaşi măsură ca norii, gândirea ştiinţifică şi sensibilitatea artistică". Ziua Mondială a Meteorologiei a fost celebrată de elevii şcolii noastre printr-o activitate comună realizată în curtea şcolii în cadrul căreia s-au realizat desene pe asfalt, s-a cântat în limba română şi limba engleză, s-au strigat diverse slogane.

Ora Pământului

Elevii din ciclul gimnazial au participat în data de 25 martie 2017 la activitatea coordonată de prof Dascălu Elena şi Gîţă Ionica la activitatea care s-a desfăşurat în curtea şcolii începând cu ora 20.00. Au fost prezenţi aprox 100 de elevi care au cântat, au dansat, au aprins gulguţe şi au prezentat informaţii despre Planeta Pământ şi importanţa economisirii resurselor. Prezenţi la activitate au fost şi părinţii acestora dovedind că în acest timp luminile s-au stins şi că Tecuciul economiseşte energie.

Ziua Porţilor Deschise

în data de 27 februarie 2017 cadrele didactice cordonatoare a claselor a IV-a prof Lefter Adriana, prof Diaconu Gina, prof Arghire Oana au primit copiii din grădiniţele din oraş cu simbolurile specifice proiectului Erasmus care au trasmis mesajul unei alimentaţii sănătoase. Cele patru simboluri ale proiectului broasca ţestoasă, delfinul, fluturele şi dragonul au fost realizate din fructe, legume sau cereale şi împărţite copiilor care au venit în vizită. Elevii au realizat alături copiii de grădiniţă desene, marţişoare şi jucării.

Ziua Apei

Elevii claselor IC, IV A, IV B, IV C au celebrat ziua apei în data de 22 martie 2017. Cadrele didactice organizatoare au au coordonat copii în realizarea de postere, mesaje, machete. S-au prezentat ppt-uri : Apa - izvorul vieţii şi semnificaţia acestei sărbători la nivelul întregului glob pământesc, s-au intonate cântece în limba română şi engleză, s-au elaborat proiecte de tip transdiciplinar, utilizând în principal experimentul, dar şi metoda CLIL, iar în cadrul lecţiilor activităţile integrate au fost centrate pe elevi.


Sumar de activitate lunile aprilie - mai 2017

Cele patru elemente au fost investigate în cadrul orelor de ştiinţe în funcţie de elementul studiat la clasă şi de particularităţile de vârstă ale elevilor şi curriculum de la clasă. Activităţile s-au desfăşurat în laboratorul de chimie la şcolii folosind halate şi ecusoane achiziţionate din finanţarea proiectului, în sala de clasă sau afară în funcţie de activitatea desfăşurată.

Clasele pregătitoare şi clasele I au investigat elementul aer astfel: elevii clasei Pregătitoare A coordonată de prof Mititelu Valerica au studiat aerul realizând jucării cu baloane, cu paie de suc, morişca de vânt, aeroplanul,roza vânturilor, elevii clasei Pregătitoare C coordonată de prof Bîra Ilinca au investigat elementul aer prin realizarea Evantaiului, Zmeului, Vântul din pungă, Ce umflă balonul? Elementul aer a fost investigat şi de elevii claselor I astfel: Elevii clasei I A- prof Cocolici Anişoara au aflat despre Cum se formează CO2?, Aerul întreţine arderea?, Există aer în jurul nostru?, Şerveţelul uscat/umed, Paharul cu bule. Clasa I B, coordonată de prof Popoiu Emilia a investigat aerul descoperind că Balonul cu aer pluteşte, Ce este efervescenţa?.Elevii clasei I C coordonaţi de prof Bratu Gabriela au realizat Baloane de săpun, Morişca, Rachetele, Maşini propulsate, Efervescenţa şi Zmeul.

Elevii claselor a II-a au investigat în cadrul orelor de ştiinţe elementul pământ cu sensul de planetă sau de sol. Elevii clasei a II-a A coordonaţi de dna Marcu Chirilă Tincuţa au cercetat din ce este alcătuit solul, elevii clasei a II- a B coordonaţi de dna Crăciun Gabriela au studiat mişcarea de rotaţie, mişcarea de revoluţie, cum se formează ziua şi noaptea. Elevii clasei II- a C au studiat diferite tipuri de soluri şi permeabilitatea acestora.

Clasele a III- a din şcoală au investigat focul, astfel elevii clasei a III- a B, coordonaţi de prof Gîţă Ionica au descoperit că oxigenul întreţine arderea realizând experimente în laborator, Dragonul de foc, Aprinderea lumânării din fum, Vulcanul. Focul a fost elementul investigat şi de elevii din clasele de gimnaziu coordonaţi de prof Tivdă Marlena şi laborant Munteanu Iuliana care au experimentat şi investigat diverse tipuri de reacţii de ardere folosind elemente şi substanţe chimice.

Elevii claselor a IV- a au studiat apa, coroborând obiectivele proiectului cu noţiunile specifice curriculum-ului clasei. Plutirea şi scufundarea, Curcubeul din pahar - dizolvarea , filtru pentru apă din pietriş şi nisip au fost realizate de elevii clasei a IV- a A, coordonaţi de prof Lefter Adriana, Condensarea - Evaporarea au investigat-o elevii clasei a IV- a B, coordonaţi de prof Arghire Oana şi elevii clasei a IV- a C au aflat despre decantare, dizolvare şi filtrare.

în data de 19 mai 2017 elevii din învăţământul primar coordonaţi de cadrele didactice au participat la Târgul de experimente organizat în curtea şcolii care s-a bucurat de prezenţa unor invitaţi de seamă, Primarul oraşului, Inspector ISJ Galaţi, directori ai şcolilor din oraş, părinţi. Fiecare clasă a prezentat invitaţilor, colegilor din şcoală, părinţilor experimente despre cele patru elemente. Acest eveniment s-a finalizat cu o amplă paradă prin centrul oraşului, fiecare clasă având costume colorate specifice elementului studiat.

în perioada 29 mai 7 iunie 2017 elevii clasei a IV- a A au alcătuit cel de-al VI-lea capitol al poveştii transnaţionale ,,Aventura lui WEAF". Elevii au citit capitolele anterioare alcătuite de Grecia, Italia, Spania, Franţa, Polonia apoi au alcătuit propria variantă a poveştii în limba română. S-a construit o variantă unică bazată pe exemplele propuse de elevi. Această formă finală a fost tradusă în limba engleză şi au fost realizate desene potrivite poveştii, fiind apoi încărcată pe site-ul proiectului.


Sumar activități în lunile martie - aprilie 2017

Activitatea din perioada ianuarie-februarie a continuat cu investigarea celor patru elemente: pământ apă, aer, foc în experimente în cadrul orelor de matematică şi explorarea mediului sau orelor de ştiinţe. Toate activităţile s-au desfăşurat în laboratorul de chimie sau în aer liber, folosind halatele şi ecusoanele achiziţionate din finanţarea proiectului.

APA

Păstrând aceeaşi organizare pe elemente, elevii claselor a IV-a coordonaţi de prof. Arghire Oana, Diaconu Gina şi Lefter Adriana au învăţat despre apă experimentând: Obiecte care plutesc sau se scufundă, Oul pluteşte în soluţie salină, Gheaţa plutitoare, Portocala jucăuşă, Curcubeul din pahar, Filtru pentru apa murdară din nisip şi pietriş, dizolvarea şi cristalizarea, evaporarea - condensarea.

FOCUL

Elevii claselor a III-a coordonaţi de prof Gîţă Ionica şi laborant Munteanu Iuliana au investigat şi experimentat cum focul arde în prezenţa oxigenului.

Elevii de gimnaziu coordonaţi de prof Tivdă Marilena şi laborant Munteanu Iuliana au experimentat în laborator reacţii de ardere a substanţelor chimice.

PĂMÂNTUL

Elevii claselor a II- a coordonaţi de prof Crăciun Gabriela, Marcu Chirilă Tincuţa şi Miron Marcela în colaborare cu prof Dascălu Elena şi laborant Munteanu Iuliana au studiat prin investigare ştiinţifică şi experimentare pământul şi solul aflând despre permeabilitatea solului, culorile solului, compoziţia şi alcătuirea solului.

AERUL

Elevii claselor I şi pregătitoare au investigat elementul aer şi mişcarea aerului realizând activităţile în natură, în laboratorul de chimie sau în clasă. Coordonaţi de prof Mititelu Valerica, Bîra Ilinca, Cocolici Anişoara, Popoiu Emilia şi Bratu Gabriela elevii au aflat despre aer înălţând zmeie, facând evantaie, facând paraşute din şerveţele, au analizat cum trece aerul din sticlă în balon, cum se umflă mănuşa cu aer, au confecţionat morişti, aeroplane şi roza vânturilor,au facut baloane de săpun,au aflat despre şerveţelul uscat - şerveţelul umed,cum aerul întreţine arderea, generatorul de gaz, plutirea balonului pe apă şi efervescenţa.

Au fost făcute vizite la Centrul de Apă Potabilă cu acces în laboratorul de analize chimice, analize biologice , Staţia de epurare pentru apa menajeră Tecuci, pentru a înţelege pas cu pas etapele prin care trece apa de la extragerea din pământ, până în casele locuitorilor, apoi stadiile prin care trece apa menajeră pentru a putea fi deversată în râul Bârlad.

Stabilirea a trei nume pentru mascota proiectului a fost o activitate desfăşurată pe parcursul a două zile, toţi elevii şcolii făcând cunoştinţă cu mascota realizată de elevii clasei a IV- a după un desen care a fost printre cele 3 logo pentru Romania. Numele final ales prin vor secret de coordonatorii din cele 7 ţări este WEAF( water, earth, air, fire) nume ales tot de către elevii din România.

La finalizarea activităţii de înregistrare a temperaturilor, precipitaţiilor şi vitezei şi direcţiei vântului elevii au realizat în laboratorul de informatică grafice, diagrame folosind datele înregistrate.

în data de 22 martie 2017 elevii claselor a IV- a au realizat o amplă activitate dedicată Zilei Mondiale a Apei realizând afişe, postere, desene, mesaje, realizând lapbook-uri şi mesaje în limba engleză care au fost expuse în şcoală într-o expoziţie.


Sumar activități în lunile ianuarie-februarie 2017

Tema principala pentru această perioadă a fost Cele 4 elemente pamant, apă, aer, foc in textele literare.

Pentru o buna organizare şi monitorizare a activităţilor fiecare element a fost investigat de către elevi de aceeaşi vârstă, clase paralele: apa - clasele a IV-a, focul - clasele a III-a, Pământul clasele a II-a, aerul - clasele I şi pregătitoare.

Elevii claselor a IV-a coordonaţi de doamnele prof. Arghire Oana, Diaconu Gina şi Lefter Adriana au studiat texte despre apă: Legenda ploii , Povestea unui fulg de nea după Adina Popescu, Povestea picăturii de apă de M.Ghivrigă. Au fost folosite metode tradiţionale şi moderne, lucrul individual şi în echipe, jocuri pe calculator şi o mare varietate de fişe de lucru.

Elevii claselor a III- a coordonaţi de prof Gîţă Ionica şi Pădure Lucian au studiat texte despre foc: Povestea focului de Alexandru Plăcintă. Elevii au completat fişe de lucru variate, au investigat textul prin metode moderne şi au demonstrat înţelegerea lui prin jocuri de rol şi dramatizări.

Elevii claselor a II-a coordonaţi de prof Marcu Chirilă Tincuţa, Crăciun Gabriela şi Miron Marcela au studiat texte literare despre pământ: Povestea Pământului după Silvia Kerim, Povestea Pământului - text ştiinţific şi Globul Pământesc de Emilia Căldăraru. Elevii au creat postere despre textul studiat, au realizat afişe cu îndemnuri pentru a păstra pământul curat şi au descoperit textul printr-o abordare interdisciplinară.

Elevii claselor I şi ai claselor pregătitoare au studiat texte despre aer. Legenda Crivăţului a fost studiată de elevii clasei I C, coordonaţi de prof. Bratu Gabriela, Soarele, vântul şi gerul de Vasile Alecsandri a fost studiată de elevii clasei I B, coordonaţi de prof. Popoiu Emilia. Piticii claselor pregătitoare au aflat despre Vrăjitorul din Oz de Lyman Frank Baum coordonaţi de prof Mititelu Valerica şi despre textele Ce mi-a spus un pui de vânt de Crăiţa Georgescu, Vântul are păr tăiat de Constanţa Buzea, coordonaţi de prof. Bîra Ilinca.

Studierea textelor în cadrul orelor de limbă română a fost urmată de activitatea Cele patru elemente apă, aer, pământ, foc în creaţiile copiilor realizată prin exerciţii de scriere creativă, alcătuirea de texte , compuneri, poezii, cvintete pentru clasele mari sau completare de texte lacunare,alcătuirea unor texte scurte pentru elevii claselor mici coordonaţi de toate cadrele didactice din echipa de implementare din ciclul primar. Din creaţiile elevilor , organizate pe elemente au fost realizate cărţi electronice care sunt publicate pe site-ul proiectului.

O altă activitate care s-a desfăşurat în perioada 13 februarie-10 martie a fost înregistrarea temperaturii, precipitaţiilor, direcţiei şi vitezei vântului (folosind staţia meteorologică achiziţionată din finanţarea proiectului, instalată în curtea şcolii) la ora 10 , pentru toate şcolile partenere. Elevii din ciclul primar şi gimnaziu, prin rotaţie, au realizat măsurătorile în curtea şcolii, verificând şi panoul actualizat cu înregistrările din ţările partenere completând fişe de înregistrare zilnice.

Pentru diseminarea şi vizibilitatea proiectului au fost achiziţionate un roll-up de prezentare, un banner pentru a fi amplasat în curtea şcolii, materialele fiind folosite în diseminări ale proiectului în simpozioane, conferinţe, cercuri metodice, şedinţele de Consiliu Profesoral, şedinţe cu părinţii pe şcoală.


Sumar activitati in luna decembrie 2016

→ în perioada 1-10 decembrie elevii Scolii Gimnaziale "Elena Doamna" coordonați de cadrele didactice din învățământul primar și gimnazial, au realizat felicitări de Crăciun folosind diferite tehnici și materiale în funcție de nivelul de vârstă al elevilor. Felicitările care au fost trimise în data de 10 decembrie către școlile partenere, cele ale partenerilor sosind la noi în școală până în data de 23 decembrie, fiind așezate la colțul Erasmus din școală.

→ schimbul de felicitări cu partenerii din proiect a avut ca si obiectiv dezvoltarea competențelor utilizare a expresiilor într-o limbă străină, creșterea coeziunii grupului de lucru.

→ în data de 21 decembrie elevii clasei a IV-a A, coordonați de prof. Lefter Adriana au participat la videoconferința cu partenerii din proiect care a constat în interpretarea împreună a cântecului de iarnă Jingle bells, a unui colind în limba maternă, elevii din Romania interpretând colindul "Deschide ușa creștine" și rostirea urărilor de "Crăciun fericit și An Nou cu bucurii" în limbile țărilor partenere.

→ O activitate antrenantă pentru elevi care a vizat îmbogățirea cunoștințelor și a vocabularului limbii engleze prin intermediul activităților din proiect - ACTIVITĂȚI CLIL - Content and Language Integrating Learning - elevii clasei a IV-a A au desfășurat activitatea "Christmas around the Erasmus countries"

→ Elevii au citit informații în limba engleză despre perioada sărbătorilor în cele 6 țări, tradițiile de Crăciun, mâncăruri tradiționale, obiceiurile oamenilor în zilele Crăciunului, alte sărbători importante din această perioadă de iarnă. Cu ajutorul informațiilor elevii au completat fișe de lucru, au realizat desene și postere pentru fiecare țară, au cântat în limba engleză și transmis urări partenerilor.


Sumar activități in luna noiembrie 2016

→ În perioada 1-10 noiembrie elevii claselor I – VIII, care fac parte din echipa de proiect , au realizat fotografii în arealul local , (orașul Tecuci și împrejurimi) pentru surprinderea celor 4 elemente;

→ Activitatea a fost organizată pe clase:

• FOC – poze pentru soare - Clasele Pregătitoare și clasele I;

• AER – poze pentru fenomenele naturii – Clasele a II-a;

• APĂ- poze pentru râul, pârâul care străbate orașul Tecuci – clasele a III-a;

• PĂMÂNT – poze pentru zona de câmpie – clasele a IV- a;

→ Întâlnirea cadrelor pentru organizarea informațiilor teoretice care vor fi cuprinse în prezentare;

→ Realizarea materialului video și publicarea pe site-urile proiectului;

→ Realizarea de CD-uri cu filmul realizat si diseminarea acestuia în școlile din Tecuci.


Sumar activități in lunile septembrie – octombrie 2016

Printre activitățile înscrise ca sarcini de proiect au fost realizate următoarele:

→ Personalul școlii a participat în data de 16.09.2016 la lansarea proiectului care a avut loc în CDI-ul școlii. La această activitate ope lângă cadrele didactice și didactic auxiliar au participat dna inspector Cristache Alice si Reprezentatul Consiliului Local Dumitriu Gina;

→ Crearea și administrarea spațiului virtual informativ în site-ul scolii, crearea unei pagini de facebook, crearea unui blog al proiectului și a unei pagini pe didactic .ro ( Tiron Dragoș și Munteanu Iuliana);

→ Realizarea de fotografii în școală și folosirea acestora în crearea filmului de prezentare al școlii și publicarea pe site-urile proiectului;

→ Realizarea de fotografii pentru fiecare clasă participantă în proiect și crearea filmului de prezentarea a echipei de proiect a școlii;

→ Prezentarea celor patru elemente și a simbolurilor: apă – delfin; pământ – broască țestoasă; aer – fluture; foc – dragon;

→ Realizarea de desene pentru cele 4 simboluri ale proiectului și organizarea unei expoziții;

→ Concursul logo proiectului – etapa pe școală si desemnarea celor 3 câștigătoare după cum urmează:.......................................;

→ Participarea coordonatorului de proiect pe data de 30 septembrie la reuniunea de informare și consiliere organizată de ANPCDEFP București;

→ 17-21 octombrie participare la mobilitate internațională în Polonia : coordonator prof. Lefter Adriana și director prof. Gîță Ionica pentru organizarea activităților din perioada noiembrie 2016 – mai 2017.